Food and Beverage
hotelierite.net

Имаме 10 минути - време е за ТРЕНИНГ

Време е за тренинг
Нуждата от тренинг за персонала е извън всякакво съмнение, но можем ли да си позволим да затворим обекта за да обучаваме нашите служители или да намалим броя на хората, които са на смяна. Това не е най-доброто решение. Но в такъв случай как да се справим с тази ситуация? Значи ли това, че трябва да оставим персонала си неподготвен? Категорично не! Ето защо всеки свободни 10 минути са една чудесна възможност да провеждате кратки тренинги. Няма значение дали всички служители са на лице. Не чакайте, проведете тренинга на хората, които са на смяна. Ако разполагате с таблет изполвайте го за да показвате презентации или снимки по темата. Вашият персонал трябва да знае как да се държи в обекта, да владее езика на тялото, как да посреща и изпраща гостите. Научете хората си да бъдат добри психолози и да разпознават основните типове гости и какви са техните очаквания, какви са особеностите на различните  националности. Припомняйте им  правилата в хотела – те са основата върху, която ще градите всичко останало.
Време е за тренинг

Дискутирайте с персонала в ресторанта основните стъпки  на добрия сервиз, какво трябва да знаят за най-популярните напитки - уиски, водка, коняк, деджестиви. Научете ги как се продава и сервира вино. Какво значи контролиран произход на виното, кои са най-известните сортове от които се прави, как се прави дегустация, декантиране и така нататък. Задължително покажете как се отваря и сервира шампанско. Направете кратко експозе кои са най-популярните коктейли.

Нека вашите хора да имат добра „чаена култура” Не подценявайте тази напитка, която има своите милиарди почитатели по цял свят. Научете ги как се прави „Капучино” и „Лате макиато"

Познания за ястията в менюто са повече от задължителни, добре е да ги запознаете с основата на италианската кухня, кои са най- известните подправки и сосове предлагани в вашия ресторант. Не забравяйте да дискутирате, колко важно е да питаме госта как да бъде изпечен неговия телешки стек. Направете кратко експозе за най-популярните сирена и тяхното приложение. Дискутирайте какви напитки и вино  са подходящи за различните ястия

Както сами виждате, вашият персонал има толкова много да учи и дори изброените неща са само примери,но не и изчерпателен списък. Ето защо – направете си план, обучавайте хората си и си водете записки, кое е дискутирано и кое не. Използвайте вашите връзки с доставчиците на различни продукти, те биха ви помогнали с матeриали , мостри за дегустация и дори биха провели обучение на вашия персонал – в крайна сметка те имат интерес техните продукти да се продават добре.

Създайте специални въпросници за да изпитвате познанията на вашите служители. По този начин ще проверите доколко те са усвоили знанията.

Тодор Тодоров  2013
Сподели
Време е за тренинг
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.
Уебсайт в Alle.bg